Sunday, August 21, 2011

Kisah Aku dan Dia

Entry kali ni aku nak cite bermulanya kisah aku dengan si dia. Citenya bermula sejak aku mula2 masuk ke sebuah sekolah ni di seremban. Mase 2 aku di tingkatan 2 lagi, walaupun aku ni x pernah ade perasaan nak bercinta-cintan tapi tah macam mne aku ade simpan perasaan kat sorang budak ni.

Dia ni kawan sekelas aku. Dia baik sangat sejak dari 2 aku da mula berkawan rapat dengan dia walaupun aku tau yang dia dah berpunya. Pasangan dia x kisah aku rapat dengan dia sebab aku pun berkawan baik dengan pasangan dia 2. Tapi perasaan aku hanya jadi sebuah angan2.

Sewaktu aku di tingkatan 3, perasaan aku terhadap dia timbul semula. Aku rase pelik sangat waktu 2. Mase 2 pun dia sudah berpunya tapi dengan orang lain. Aku macam biasa gigit jari, pendam perasaan dan hanya pandang dari jauh. Aku cuba dekat dengan dia tapi x berjaya. Sampai satu tahap tah macam mane aku boleh termimpikan dia. Ish3.... Aku bermimpi yang aku ni akan bersama dengan dia. Aku bermimpi yang aku akan menjadi seorang pasangan. Adoyai pelik kan?

Kadang kala aku terpikir jugak betapa gembiranya hati aku bila aku dapat bersama dengan dia walaupun dalam satu kelas. 2 pun dah memadai. Akhirnya angan2 aku telah termakbul yang aku telah masuk satu kelas yang sama di tingkatan 4 hingga ke tingkatan 5. Mase di tingkatan 4 aku bertambah rapat dengan dia, hati aku mula merasakan sesuatu yang tak dapat aku ungkapkan dengan kata-kata. Mase di tingkatan 4 budak-budak laen menganggap yang kitorang ni macam sebuah famili bahagia. Tapi aku berbeza yela kami sekelas banyak spent time lepas abis kelas macam kami selalu lepak kluar prgi giant ker karaoke ker yan paling x dapat di lupekan kitorang akan beraya beramai-ramai.

Sehinggalah di tingkatan 5, kitorang stil wat aktiviti yang sama. Hati aku makin bertambah kuat dengan dia ketika dia ada masalah dengan sorang kawan aku ni. Aku minta maaf ye kalo ko x tau sume ni. Mase dia ada masalah dengan kawan aku tu, si dia ni datang kata aku mengadu. Aku pun xtau la nak wat macam mne. Aku pun terus jela bagi nasihat ape yang patut. Aku rase lame jugak la dia selalu datang kat aku mnta nasihat. Dalam mase 2 aku pun mula rase laen macam tah la laen macam mane pun aq xtau. Sehingga la dia putus dengan kawan aku 2. Aku still rapat macam selalu dia datang minta nasihat 2. Aku nak cakap kat dia tapi aku segan sangat dengan dia. Tapi aku cuba benda laen macam aku tunjukkan perasaan aku kat dia, tapi malang bagi aku sebab dia x pernah sedar yang aku suka kat dia.

Kalo x silap aku la tahun lepas mase birthday dia aku ajak dia keluar makan tempat biase2 jer. Aku ingatkan dia datang sorang jer tapi dia datang dengan sorang kawan aku ni (aspa). Hati aku berkata kenapa dia datang dengan aspa? Mungkin aku terasa cemburu dengan dia kot. Aku tenang kan diri aku ni terus kan jugak prgi makan. Aku belanja dia makan mase 2 yela birthday girl la kan. Abis sume 2 aku cakap kat dia yang aku ade sesuatu nak bagi kat dia. Dia kata ok. Aku pun bagi la sekeping kad birthday...dalam kad 2 aku ade tulis yang aku dah lame suke kat dia sejak dari tingkatan 3 lagi. N aku cakap lagi sudi x kau jadi pasangan aku? Mlam 2 dia sms aku. Dia cakap yang dia x bersedia lagi nak ade hubungan macam ni. Dia suruh aku fkuskan dengan pelajaran aku. Dia cakap bile dia da bersedia dia akan bagitau aku. So aku pegang janji dia 2.

Tetapi janji dia hanyalah janji biasa janji kosaong. Sebab aku baru perasan yang dia menyukai seseorang yang aku kenal. Aku tengok dia begitu rapat dengan kisah silam dia. Hati aku berkata mungkin da xde jodoh bagi aku. Walaupun hati aku berkata begitu, tetapi perasaan tu x pernah hilang dalam diri aku ni. Dan aku berharap yang aku akan tetp bersam dengan dia suatu hari nanti....

1 comment: